"3 Ways to Ruin Your Speaking or Singing Voice for Life"

If somebody told me, "Go out there and ruin your voice for the rest of your life", I could do it in less than 1 year. Here is what I would do:   

"발표와 노래 부르는 목소리를 평생동안 망치는 3가지 방법"

만약 누군가가 나에게 '나가서 여생을 위해 너의 목소리를 망쳐봐' 라고 한다면, 나는 1년 안에 내 목소리를 망칠 수 있을 것이다. 여기에 내가 무엇을 할지에 대해 나와있다.


1. Nicotine: Crowded bars are notorious for their toxic air. Not only will singing in this toxic environment ruin your voice, talking can be just as damaging. Thankfully most clubs are aware of the dangers and are actually becoming smoke-free. Quitting smoking was VERY hard to do. I wasn't ready to quit until I was ready and even then it took a couple of years.  When you're ready let me know, I'll be happy to tell you what worked for me. But that would be a whole other article.  

1. 니코틴

붐비는 술집은 안좋은 공기로 악명이 높다. 안좋은 공기에서 노래부르는것이 목소리를 망칠 뿐 아니라, 이야기하는것 조차 목소리에 안좋은 영향을 끼친다. 다행히도, 많은 술집들이 이러한 위험성을 인지하여 금연이 확대되고 있다. 금연하는것은 매우 어렵다. 나는 준비될때까지 금연할 준비가 되지 않았다. 그리고 이러기까지 수년이 걸렸다. 당신이 금연할 준비가 되었다면, 나에게 알려주면 나에게 효과있었던 방법을 기꺼이 알려주겠다. 하지만 이는 완전히 다른 기사가 될것이다.


2. Alcohol: I don't drink. I know that is just as hard to hear as a musician who does not do drugs. But I saw it as an occupational hazard. Since I liked drinking so much, I figured I would stop drinking during work. But now that I am singing so many nights every week, it just makes sense to stay sober. Also, you'll need to look out for throat sprays and holistic remedies that contain alcohol. We all know that over the counter medicines contain some alcohol, which was one of the reasons why I don't take them.  But the so called "healthy" cures will require a quick reading of the label.  Alcohol dries out the vocal chords. So if you want ruin your voice in less than 1 year - Drink and drink heavily. 

2. 알콜(술)

나는 술을 마시지 않는다. 나는 이것이 음악가들이 마약을 하지 않는다라는 말보다 더 어려운 일인것을  안다. 하지만, 나는 술마시는것이 직업적으로 위험하다는것을 알게 되었다. 나는 술 마시는 것을 매우 좋아했기때문에, 일할때만 금주하기로 생각했다. 하지만 지금은 매주 수많은 밤에 노래를 부르고, 이는 술취하지 않는 것이 맞다. 또한, 당신은 알콜이 있는 목에 뿌리는 스프레이와 전인적치료약에 대해서도 주의를 기울일 필요가 있다. 우리는 일반의약품에도 약간의 알콜성분이 포함되어있다라는것을 안다. 그러하기에 나는 일반의약품을 먹지 않는다. 하지만 소위 건강약품은 라벨을 잘읽어 볼 필요가 있다. 알콜은 성대를 마르게 한다. 그러므로 목소리를 1년내에 망치고 싶다면 마시고 또 마셔라.


3. Sugar: OK so I don't do drugs and I don't drink. But boy do I love chocolate.  Included in this list could also be carbonated soda pops. So pick your spots. Chocolate before the gig is perfect for ruining your voice. Plus, if I ate enough of those really good donuts down at the German Bakery, I could get real fat and clog up my arteries. That wouldn't just ruin my voice in a year, I could ruin my whole body. 

3. 설탕

자, 나는 마약도 하지않고 술도 마시지 않는다. 하지만, 사람들은 초콜릿을 무척이나 좋아한다. 여기에 탄산음료도 포함된다. 자 골라봐라! 공연전에 먹는 초콜렛은 당신의 목소리를 망치기에 최고이다. 그리고, 독일식 빵집에서 도넛을 충분히 먹었다면, 나는 뚱뚱해지며, 나의 동맥을 막을 것이다. 이것은 단지 나의 목소리를 일년만에 망치는것이 아니라 몸전체를 망치는 것이다. 


Clearly, I do not want to ruin my voice. But how can I keep my voice strong? Look here in the future for more information on how we do it. For now though, I can tell you that when I stay from all three of these, my voice repairs itself quickly and efficiently. "I am not Dr. nor have I ever played one on TV"- some obscure TV commercial. But I do know what works for me and all of my fellow "Saloon Singers" who I gig with all over the country for Corporate Parties and Fundraisers.  I could have easily added 7 more ways to ruin your voice for life. It takes planning and discipline. It takes commitment and focus. And best of all it can take you career and slingshot it past those who do not take care of their most valuable asset - their voice. 


분명히 말하자면, 나는 나의 목소리를 망치고 싶지 않다. 그러면 나의 목소리를 어떻게 튼튼하게 만들수 있을까? 어떻게 해야할지에 대한 더 자세한 내용은 나중에 알려주겠다. 지금은, 이 3개를 멀리함으로 인해서 내 목소리가 효율적이고 자연적으로 치료되고 있다라는것을 말하고 싶다. 무명의 광고에서 '나는 의사도 아니고 나는 티비에서 상영된적도 없다' 라고 나왔었다. 하지만 나는 열거한 규칙들이 전국의 기업행사나 모금행사에서 공연을 하는 나와 나의 '살롱 싱어즈' 동료 들에게 효과가 있다라는것을 분명히 안다. 목소리를 망치는 7가지의 규칙들을 쉽게 추가할 수 있지만 안했다. 계획과 규율, 전념과, 집중이다. 그보다도 최고로 이것은 자신의 최고의 자산중 하나인 목소리를 신셩쓰지 않는 사람에게 암을 유발하고, 충격을 유발할것이다.



Author Bio

Dan Gillogly is currently employed as a Saloon Singer about eight nights a week. His mother still wants to know when he is going to get a job.  As a former Music Director at The Second City, he has written and performed music for A&E, FOX-TV and countless corporate clients including AT&T, Sears and IKEA.



해당 Article 은 Free copyright임을 알려드립니다. 

출처 : [http://www.articlegeek.com/business/public_speaking_articles/223-3waystoruinyour.htm]

Article Source: http://www.ArticleGeek.com - Free Website Content


의역과 오역이 많이 포함되어 있음도 인정합니다. 코멘트로 알려주시면 감사하겠습니다.


+ Recent posts